Schack matt!

Jag vill utomlands, men har ett stort problem, inga pengar.
Jag är hur dålig som hälst att spara och jag slösta på saker jag inte behöver eller ångrar, går ut nästan gämt när jag fått pengar, inte bra, men ändå dricker jag inget ute kanske bara en drink som kostar 65 kr. + garderoben som kostar 20 kr, det blir ju under 100 lappen, men ändå är pengarna slut någon dag efter mn har fått dom, köper lite mat till lägenheten och kanske nå godis. beroende av chips och läsk. jag kommer ju aldrig ha råd att åka utomlands med vännerna nu om jag fortsätter så här..
Åker ju til Italien med skolan, men jobbar ju i skolan bara för att få ihop pengar, sen måste man ju ha fickpengar, börja spar nu. JAA! Men kan ju inte, ska jag stå där som ett fån när alla andra handlar i Italien. .aja får skylla mig själv,

Har ni några knep hur man kan spara pengar?

Jag hatar att jag slösar pengar heeeeela tiden..

HJÄLP!


Kommentarer
Postat av: Jossan

men du har ju bara 1000 i månaden då kan man ju knappt inte spara nå. eller om du inte sitter hemma bara :P sånt e livet.
bra att du börjar jobba på cafet iaf. då kan du ju spara..
puss löve

2008-01-10 @ 20:38:38
URL: http://josefin88.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0