Första dagen på ett helt år av skola.

Idag fick jag åka tåg till skolan, när jag satt på tåget så ringde Jossan mig, då hade dom ändrat tid igeeen på skolan att vi skulle samlas halv 9e istället för halv 10, så när jag kom fram till centralen i Uppsala träffade jag Emma som hade väntat på mig, så vi kutade till anslutningsbussaarna med det kom inge buss, mer och mer Ekebyfolk stod och väntade, tillsist kom en gubbe och frågade vart vi skulle, så sa han att ekebybussen går inte längre, så vi fick kuta till 2a, som hade bytt plats, så vi sprang runt som dårar och letade, precis när man ser bussen så åker den iväg, så vi fick vänta på nästa buss, tur som var ringde jag Jocek så han sa till läranra att att jag & alla andra var försenade, kom till skolan, fick veta min nya klass. hehe nya & nya den gammla vanliga fast en klass till. hehe! Alla i klassen hade valt kök förutom 3 stycken..!
Jag fick en bra början på min skolstart, först kommer man försent och sen på dagen fick man veta att man ska ha APU nu näste torsdag, fick panik jag måste ju fixa praktikplats här i Stockholm..! Men dagen bättrade sig med att man är ledig imorn & på fredag..

Träffade sen Emma & Veronica utanför jallajalla, där dom hade svullat i sig kebab, sen vid 13.09 tog jag tåget hem till Stockholm, gick förbi den restaurangen jag vill ha praktik på, såg att det satt nå folk där inne så jag gick in, pratad elite med dom, så nu hoppas jag bara på att få praktik där, dom skulle höra av sig under kvällen/ eller imorn.. HOPPASHOPPASHOPPAS!!!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack =)
Nej bara för att det är roligt, kan inte riktigt se mig själv som en modell haha
ha det bra! kram

2007-08-22 @ 17:39:31
URL: http://immortalize.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0